آموزش نکته به نکته ی سئو داخلی سایت (On-page SEO )

سئو داخلی همان بهینه سازی داخلی سایت که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید.همه استراتژی های سئو بر پایه کسب بهترین رتبه ممکن، در موتورهای جستجو بنا شده اند.برای رسیدن به این هدف، همیشه سعی میکنیم وبسایت هایی را توسعه داده و طراحی کنیم که با الگوریتم های گوگل سازگار باشند.

سئو داخلی چیست,آموزش سئو داخلی,سئو داخلی

آموزش نکته به نکته ی سئو داخلی سایت (On-page SEO )

  • سه شنبه 22 آبان 1397
  • 69 نفر

سئو داخلی همان بهینه سازی داخلی سایت که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید.همه استراتژی های سئو بر پایه کسب بهترین رتبه ممکن، در موتورهای جستجو بنا شده اند.برای رسیدن به این هدف، همیشه سعی میکنیم وبسایت هایی را توسعه داده و طراحی کنیم که با الگوریتم های گوگل سازگار باشند.

سئو داخلی چیست؟

همه فاکتورهای سئو داخلی سایت یا همان On-Page SEO به عناصر موجود در خود طراحی سایت شما بستگی دارند. از بین این موارد میتوان به پیاده سازی فنی و کیفیت کدنویسی سایت، ساختار و نما، محتوا و طراحی کاربر پسندانه ی سایت اشاره کرد.جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند به  واسطه ی سئو داخلی مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند.


مراحل بهینه سازی داخلی سایت برای موتورهای جستجوگر


1-بهینه سازی آدرس صفحات و استفاده از آدرس های SEO-Friendly :


طبق گفته ی گوگل، 3 تا 5 کلمه اول در آدرس صفحه، ارزش و اهمیت بیشتری از نظر سئو دارند. پس سعی کنید در آدرس صفحات خود را مختصر و مفید نگه دارید.
به این مثال توجه کنید:


2-استفاده ازعنوان یا همان تگ تایتل :


بهینه سازی تگ عنوان یا Title برای سئوی سایت و همچنین تگ های H1,H2و غیره

تگ تایتل یا عنوان در سئو، مهم ترین بخش سئوی داخلی سایت است.
هرچقدر یک کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، ارزش بیشتری به آن داده می شود. احتمال اینکه آن صفحه رتبه بالاتری کسب کند، بیشتر است. اگر کلمه ای وجود دارد که هدف اصلی سئو سایت شماست، سعی کنید آن را در اوایل تایتل صفحه خود قرار دهید.


3-عبارات توصیفی را به کلمات خود اضافه کنید:


اضافه کردن کلماتی مانند "بهترین"، "2017"، راهنما کامل"، نقد و بررسی" و موارد دیگری از این قبیل، می تواند ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند.


4- از فایل های مدیا استفاده کنید:


استفاده از عکس , صدا و فیلم رتبه شما را بهبود میدهد .عکس ها و ویدئوها می توانند به کاهش بانس ریت سایت کمک زیادی کنند. بانس ریت و میزان زمانی که کاربر در صفحه سپری می کند از فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می شود.


5-کلمه کلیدی را در 100 کلمه ابتدایی متن به کار ببرید:


عبارت کلیدی صفحه را در 100 الی 150 کلمه آغازین متن به کارببرید . هدف خود را حداقل یک بار در ابتدای متن بیاورید.


 6-از طراحی واکنشگرا(ریسپانسیو) استفاده کنید:


گوگل با قاطعیت اعلام کرده که سایت هایی که با سایز های مختلف صفحه نمایش مخصوصا موبایل سازگار نیستند را در نتایج به پایین می فرستد. ما به شما برای طراحی صحیح سایت، نوع واکنشگرا را پیشنهاد می کنیم.


7-از لینک های خارجی استفاده کنید:


  منظور از لینک های خارجی، لینک هاییست که به سایر سایت ها داده می شوند. با این کار به گوگل کمک می کنید که محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین با این کار به گوگل میفهمانید که سایت شما منبعی از اطلاعات است.

 
8-از لینک های داخلی استفاده کنید:


 سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی(Internal Links) در هر صفحه استفاده کنید.


9-سرعت سایت را بهبود ببخشید:


گوگل اعلام کرده که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. شما می توانید با استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست خود سرعت سایت را ارتقا دهید.  مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه نمی باشد. تحقیقات نشان میدهد که 75 درصد کاربران بیش از 4 ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، GTMetrix است.


10- تصاویر را بهینه سازی کنید:


حداقل نام یک فایل از تصاویر صفحه را با کلمه کلیدی پر کنید و کلمات کلیدی را در متن جایگزین صفحه نیز به کار ببرید.
این کار به دلایل نسبتا نا معلومی، توجه ربات های گوگل را به صفحه وب شما بیشتر جلب می کند. وجود یک عکس در داخل صفحه به سئوی داخلی سایت ارزش بالاتری می دهد. همچنین در استفاده از تصاویر برای سئو داخلی سایت، به موارد زیر دقت کنید.
داشتن image alt یک ویژگی برای عکس است که موجب می شود، ربات های گوگل و سایر موتور های جستجوگر، معنی و محتوای عکس را متوجه بشوند
•  داشتن ابعاد: ابعاد عکس یک ویژگی مهم در سرعت باز شدن عکس است. 
•  عکس به همان اندازه ای که در صفحه استفاده شده، به همان سایز باشد. بسیاری از قالب های سایت ابعاد تصاویر را خودشان تنظیم می کنند. بهتر است اگر این اتفاق می افتد، ما نیز عکس را به همان اندازه ای که بارگزاری می شود، در سایت قرار دهیم. 
•  در نامگذاری عکس دقت کنید. از آن جا که اکثر سرور های لینوکس، قابلیت پشتیبانی از فایل های با نام فارسی را ندارند، بهتر است به عنوان نام عکس، عبارت مناسبی به انگلیسی در صفحه در نظر بگیرید. نامی متناسب با موضوع و محتوای آن.


11-مطالب بلند منتشر کنید:


آزمایش های مختلفی نشن داده است که مطالب بلندتر از شانس بیشتری در گرفتن رتبه بهتر برخوردارند.
تولید محتوای مناسب، مهم ترین بخش سئو داخلی صفحه است.
محتوایی با طول مناسب تولید کنید. بهترین تعداد کلمات برای محتوا بین 1600 تا 2000 کلمه است. البته کمی بیشتر و کمتر آن خیلی تفاوتی ایجاد نمی کند.
از عبارات هم معنی ( مثلا سئو به جای بهینه سازی برای موتور های جستجو و بلعکس ) استفاده کنید.


12-زمان حضور کاربران در صفحه را افزایش دهید:


مهمترین مساله در بالا بردن زمان درگیر کردن مخاطب با صفحه چیست؟

اگر کاربری پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج گوگل، فورا دکمه Back را بزند، گوگل صفحه شما را بی کیفیت ارزیابی می کند. میزان حضور کاربران در سایت شما دلیلی بر با کیفیت بودن محتوا از دید گوگل است.
مثلا وقتی نام یک خواننده جستجو می شود، بهتر است که صفحه ای که فهرستی از کلیه آهنگ های آن خواننده را در خود دارد از سایت، بالا بیاید.


13-کاربران را تشویق به کامنت گذاری کنید:


سایت هایی که دارای کامنت های بیشتری در پست های خود هستند، معمولا رتبه بهتری کسب می کنند. گوگل نیز این مورد را به صورت غیر مستقیم تایید کرده و اعلام کرده است.


14- از دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی استفاده کنید:


سیگنال های اجتماعی شاید به صورت مستقیم در رتبه سایت تاثیری نداشته باشد، اما مطمئنا موجب افزایش ترافیک سایت می گردد.

15- سود بردن از کلمات کلیدی LSI یا هم معنی:


کلمات کلیدی LSI عباراتی هستند هم معنی کلمه کلیدی هدفی که در صفحه به کار برده اید. گوگل از این کلمات استفاده می کند تا بفهمد آیا محتوای صفحه مرتبط و درست هست یا خیر.
سوال: چگونه کلمات کلیدی LSI را از نظر گوگل پیدا کنیم؟

جواب: قابلیت Instant search جستجوی گوگل و جستجو های مشابه یا Related searches


16- استفاده از توضیحات متای با کیفیت و خوب در صفحه:


توضیحات متا یا متا دسکریپشن meta description، همان متنی است که در بخش head از HTML صفحه قرار می گیرد. می تواند بیشتر هم باشد. گوگل با آنالیز هایی که مبتنی بر الگوریتم های خود انجام می دهد، تا 325 کارکتر را در آنجا نمایش می دهد.


.