الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا کیفیت محتوای درج شده در طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد. عدم کپی بودن محتوای درج شده در طراحی سایت شما ، انتشار منظم محتوا ، حجم محتوا و تعداد کلمات آن ، وجود داشتن کلمات کلیدی تمامی مواردی است که در کیفیت محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان فاکتوری در الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

الگوریتم گوگل پاندا,الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

  • دوشنبه 14 آبان 1397
  • 68 نفر

الگوریتم پاندا کیفیت محتوای درج شده در طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد. عدم کپی بودن محتوای درج شده در طراحی سایت شما ، انتشار منظم محتوا ، حجم محتوا و تعداد کلمات آن ، وجود داشتن کلمات کلیدی تمامی مواردی است که در کیفیت محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان فاکتوری در الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را حس میکرد و برای رفع این مشکل الگوریتم پاندا را در سال 2011 ارائه داد. پاندا گوگل را از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل کرد.
الگوریتم پاندا کیفیت محتوای درج شده در طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد. عدم کپی بودن محتوای درج شده در طراحی سایت شما ، انتشار منظم محتوا ، حجم محتوا و تعداد کلمات آن ، وجود داشتن کلمات کلیدی تمامی مواردی است که در کیفیت محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان فاکتوری در الگوریتم پاندا قرار می گیرد. حال فاکتورهایی که در الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار می گیرد را بیان می نماییم.

الگوریتم گوگل پاندا چه مواردی را بررسی میکند؟

panda-algorithm


1- محتوای تکراری
2- محتوای بسیار کوتاه
3- مزرعه محتوا 
4- توده تبلیغاتی (نسبت تبلیغات به محتوا)
5- محتوای نامرتبط با جستجوی مخاطب

محتوای تکراری:


هر مطلب یا نوشته بر روی سایت شما که دقیقا مشابه مطالب سایتهای دیگر و یا حتی سایر صفحات سایت خودتان باشد، از دید گوگل پاندا محتوای تکراری یا کپی شناخته میشود.


محتوای بسیار کوتاه:


مطالعات زیادی نشان می دهند که محتوای بلند عملکرد بهتری از خود در نتایج جستجو و شبکه های اجتماعی بر جای می گذارند.
با اینکه حقیقت این موضوع کاملا روشن است، اما نبایست صرفا به خاطر نوشتن محتوای بلند، متن ها را به صورت بی معنی و اسپم نوشته و کیفیت آن را از یاد ببرید. کیفیت محتوا همیشه بر کمیت آن اولویت دارد اگر محتوای شما قابلیت جذب اشتراک گذاری و لایک بیشتری دارد، مطمئنا می تواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند، هر چند اگر محتوای بلندتر بسیاری نیز در دیگر سایت ها وجود داشته باشد.


مزرعه محتوا :


در دنیای اینترنت مزرعه محتوا  یکی از روش‌های اسپم تولید محتوا زیاد و بی کیفیت است.

panda-algorithm


توده تبلیغاتی (نسبت تبلیغات به محتوا):


سایت‌هایی که تبلیغاتشان بیشتر از محتوایشان است توسط الگوریتم گوگل پاندا جریمه می‌شوند.


محتوای نامرتبط با جستجوی مخاطب:


انتشار مرتب محتوا که به طور مرتب صورت گیرد نشان دهنده این است که طراحی سایت شما زنده و فعال است و این ملاکی در الگوریتم پاندای گوگل قرار می گیرد و اصول سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت را مورد نظر قرار می دهد.