• 02632241381
  • 09195762295
  • info [@] Prowebsite.ir
الگوریتم های گوگل,پاندا,پنگوئن,مرغ مگش خوار

معرفی انواع الگوریتم های گوگل

  • دوشنبه 7 آبان 1397
  • 110 نفر

در این مطلب قصد داریم الگوریتم های گوگل و نحوه عملکرد هر یک را معرفی کنیم. همچنین اثر هر یک را بر روی سئو سایت توضیح می دهیم.

الگوريتم گوگل چيست؟


گوگل برای این که بتواند نتایج جستجوی دقیق تری برای کاربران خود ارائه داد از چندین الگوریتم مختلف برای رتبه دهی به صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌کنید. پیاده‌سازی قوانین گوگل از طریق همین الگوریتم‌ها صورت می گیرد. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت است که برای کاربر نمایش داده شود. 
آشنایی با انواع الگوریتم ها امروزه برای هر شخصی که یک وب سایت دارد یک ضرورت تلقی می شود، زیرا اگر قوانین پاندا یا پنگوئن و یا مرغ مگس خوار را رعایت نکنید به زودی از دنیای وب محو خواهید شد.

انواع الگوریتم های جستجوی گوگل:


الگوریتم پاندا
الگوریتم پنگوئن
الگوریتم مرغ مگس خوار

 

الگوریتم پنگوئن


الگوریتم پنگوئن
الگوریتم گوگل پنگوئن به مقصود مقابله با روش‌های سئو کلاه سیاه و فعالیت‌های اسپم مدیران وب سایت ها ارائه شده است.گوگل با اعمال این الگوریتم با سایت های که به روش‌های ساختگی و عمدتاً کلاه سیاه مبادرت به لینک سازی کرده بودند مورد مجازات قرارداد و رتبه سایت های متخلف را در کلمات کلیدی زیادی در صفحه نتایج جستجو کاهش داد.


علت پیدایش الگویتم پنگوئن


موتورهای جستجو در آغاز فعالیت خود، موضوع یک مقاله یا محتوا را بر اساس کلمات کلیدی موجود در صفحات سایت تشخیص می‌دادند. بدین ترتیب که یک کلمه کلیدی هر چه بیشتر در صفحه نشان داده می‌شد، موتور جستجوگر تشخیص می‌داد که این صفحه مربوط به این کلمه کلیدی می‌باشد و آن را در نتایج بالاتر نمایش می‌داد.
گوگل می‌کوشد به واسطه الگوریتم پنگوئن از بالا آمدن سایت های که با لینک های  اسپم و بی‌کیفیت به صدر نتایج جستجو جلوگیری کند.ارائه این الگوریتم سبب شد راهبردهای لینک سازی مورد تغییر و تحولات اساسی شده و فعالان حوزه سئو به دنبال روش‌های مبتکرانه و موثر تر برای ایجاد لینک گام بردارند.


عوامل موثر  بر افت رتبه توسط پنگوئن


استفاده از روش سئو کلاه سی
بهینه‌سازی بیش از حد و یا همان
رعایت نکردن اصول لینک سازی و چگالی بالا
محتوا ضعیف و تکراری
خرید و فروش لینک
لینک های اسپم

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا در سال 2011 راه ارائه شد. این الگوریتم تلاش گوگل برای نمایش سایت های باکیفیت بالا و معتبر را نشان می‏دهد. الگوریتم پاندا می‏تواند رتبه سایت‎های با کیفیت پایین را کاهش دهد.
هدف اصلی پاندا مقابله با اسپم و کپی کردن مطالب است.تمرکز اصلی گوگل پاندا بر روی تولید محتوای مناسب برای کاربران بوده و با محتوای بی‌کیفیت و کپی شده از سایت های مختلف حساس است و سعی می‌کند سایت های که کیفیت محتوای بالایی دارند در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده شوند.


عوامل موثر  بر افت رتبه توسط پاندا


محتوای کوتاه
محتوای تکراری یا کپی شده
محتوای کم کیفیت
محتوای جمع آوری شده
نسبت زیاد آگهی به محتوا
وب سایت های محدود شده به وسیله کاربرها


 به طور خلاصه الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند (البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.


الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار
یکی از الگوریتم های مهم و تأثیر گذار گوگل که در سپتامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد، الگوریتم مرغ مگس خوار نام دارد. این الگوریتم به درک بهتر گوگل در عبارات جستجو شده توسط کاربران کمک بسیاری کرد.
در واقع این الگوریتم بیشتر به تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران میپردازد. تا گوگل با این کار بتواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش داده و نتایج خود را بهبود بخشد. به عبارت دیگر هدف الگوریتم مرغ مگس خوار بررسی و تحلیل رفتار کاربران هنگام مشاهده لیست نتایج گوگل در یک عبارت خاص می باشد.
هدف گوگل برای انتشار الگوریتم های خود این است که جستجو های خود را دقیق تر کند تا کاربران را در سریع ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برساند. هدف از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار هم همین موضوع است.

الگوریتم های گوگل,پاندا,پنگوئن,مرغ مگش خوار

معرفی انواع الگوریتم های گوگل

در این مطلب قصد داریم الگوریتم های گوگل و نحوه عملکرد هر یک را معرفی کنیم. همچنین اثر هر یک را بر روی سئو سایت توضیح می دهیم.
الگوریتم گوگل پاندا,الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا کیفیت محتوای درج شده در طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد. عدم کپی بودن محتوای درج شده در طراحی سایت شما ، انتشار منظم محتوا ، حجم محتوا و تعداد کلمات آن ، وجود داشتن کلمات کلیدی تمامی مواردی است که در کیفیت محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان فاکتوری در الگوریتم پاندا قرار می گیرد.
نقشه سایت,سایت مپ,آموزش نقشه سایتXML,آموزش سایت مپ,مزایای نقشه سایت

آموزش مرحله به مرحله ی ساخت ومعرفی نقشه سایت XML وردپرس

این روزها همه از گوگل برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند.نقشه سایت شما فایلی یا صفحه ای است که تمامی آدرس های موجود در یک سایت را شامل می‌شود و عموما با XML مشخص می‌شود.همچنین نقشه سایت دربرگیرنده اطلاعات متا مربوط به تمامی آدرس های سایت از آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط یک صفحه با سایر صفحات دیگر می‌باشد.نقشه سایتXML یکی از راه‌هایی هستش که با ساخت اون میتونید تا سرعت ایندکس صفحات سایت خودتون را در موتورهای جستجو افزایش دهید.
سئو داخلی چیست,آموزش سئو داخلی,سئو داخلی

آموزش نکته به نکته ی سئو داخلی سایت (On-page SEO )

سئو داخلی همان بهینه سازی داخلی سایت که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید.همه استراتژی های سئو بر پایه کسب بهترین رتبه ممکن، در موتورهای جستجو بنا شده اند.برای رسیدن به این هدف، همیشه سعی میکنیم وبسایت هایی را توسعه داده و طراحی کنیم که با الگوریتم های گوگل سازگار باشند.